WELCOME NOTE







"SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SMK PASIR PANJANG BATU 17 JALAN PANTAI 71250 PORT DICKSON NEGERI SEMBILAN ..TEL :066619027 FAKS : 066610780 EMAIL : smpasirpanjangpdn9@gmail.com




Saturday, September 6, 2014

Corat-coret cuti hujung minggu



Assalammualaikum dan selamat sejahtera , selamat berhujung minggu semua... Apabila hujung minggu menjelang pasti kita semua memikirkan ke mana hendak beristirehat setelah seminggu bekerja dan ke sekolah. Bagi yang sedang menghadapi peperiksaan percubaan SPM dan yang bakal menduduki peperiksaan percubaan PT3 tidak perlu memikirkan hendak bercuti di mana kerana mahu bersiap sedia dengan peperiksaan . 

Bagi yang berhujung minggu di Port Dickson  , apa kata berkunjung ke ekspo MAHA di Dataran Kemang sekarang ( bermula 5-7 Septermber 2014 ) kerana banyak hasil pertanian serta penternakan dipamer dan dijual pada harga yang berpatutan. 

Apa itu MAHA ye ? Saya pasti ramai yang tahu menyebutnya , tetapi tidak pasti apakah perkataan penuh bagi akronim berkenaan. 

MAHA adalah kependekan bagi perkataan Malaysia Agriculture Horticulture Agrotourism (MAHA) show atau dalam bahasa Melayu Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia  ...ia memberi fokus kepada bidang industri pertanian , penternakan (darat dan air) , teknologi dalam pertanian dan juga inovasi pembuatan yang berkaitan dengan pertanian dan perternakan.

MAHA mempromosi Malaysia sebagai pusat kecemerlangan dalam pertanian dan industri yang berasaskan tani, MAHA sebenarnya banyak membantu peniaga dan petani kecil-kecilan memperkenalkan atau mempromosikan hasil tanaman dan produk mereka.

Apa lagi yang ditunggu , jom ke Dataran Kemang untuk lihat sendiri apa yang ada dalam pameran MAHA ...

Antara gambar yang sempat dirakam sekitar MAHA 2014 di Dataran Kemang ...









No comments:

Post a Comment